miercuri, 15 februarie 2012

O bătrână de 88 de ani din Dorohoi şi-a dat ultimii bani pentru ajutorarea sinistraţilor zăpezii

BATRANA
Maria Serman a donat în contul sinistraţilor zăpezii 100 de lei, ultimii bani pe care îi mai avea în casă. A ales să taie un copac din curte ca să se încălzească decât să cheltuie banii pe lemne. „ Oamenii de acolo au mai multă nevoie de banii ăştia decât mine”, a spus bătrânica.
Gestul bunicuţei i-a lăsat muţi de uimire pe asistenţii sociali de la primăria Dorohoi chemaţi să încaseze banii. Dintr-un buzunar ponosit, Maria Serman a scos o bancnotă de 100 de lei, nou nouţă, pe care o ţinea pentru lemne, şi i-a dat reprezentantului primăriei.„ Să ajungă la oamenii aceia sărmani. Atât mai am din pensie, că dădeam mai mult. Îi ţineam de lemne dar mai tai un copac in curte şi pun pe foc “, a spus bunicuţa care locuieşte într-o casă mică de la marginea municipiului Dorohoi, reconstruită din temelii după inundaţiile din 2010 şi cu ajutorul oamenilor din zonele afectate de zăpezi.
„ Eu ştiu prea bine ce înseamnă să fii sinistrat. Apele mi-au luat tot. Pompierii m-au scos prin acoperiş doar cu hainele de pe mine. Oamenii din sudul ţării, poate dintre cei înzăpeziţi, m-au ajutat şi acum am o căsuţă unde pot închide ochii”, spune bunicuţa care simte că a venit clipa în care poate răspunde ajutorului primit. „ Mă uit la televizor şi plâng când îi văd suferind. Aşa am fost şi eu. Că e apă, că e zăpadă, cu puterea lui Dumnezeu nu te pui”
Exemplul bunicuţei este cu atât mai impresionant cu cât fosta profesoară are cămara goală. O pâine, zece cartofi şi câteva legume sunt toate provizorii sale până când poştaşul va suna din nou la uşă să îi aducă pensia de 600 de lei. „ Mănânc foarte puţin. Nu îmi fac griji pentru mine. Dacă ştiu că bănuţii mei au ajuns la una din familiile îngropate în nămeţi şi le sunt de folos, eu sunt fericită”,a spus Maria Serman.
sursa:Gazeta de Botoșani

Niciun comentariu:

afişări de pagină