duminică, 7 august 2011

Facebook și Twitter creează oameni obsedați de propria imagine


Facebook și Twitter creează o generație de oameni obsedați de propria persoană, cu o nevoie copilărească de a primi aprecierea celorlalți, avertizează un cercetător de la Oxford, citat de dailymail.co.uk. Cele mai probabile riscuri sunt: scăderea concentrării, nevoia de apreciere instantanee, abilități scăzute de conversație non-verbală(de exemplu, incapacitatea de a păstra contactul vizual în timpul unei conversații).
Pericolele din spatele rețelelor de socializare vizează un procent semnificativ din populația lumii, dacă se ține cont de faptul că deja peste 750 de milioane de oameni au cont pe Facebook și multe alte milioane folosesc Twitter.
Tinerii au ajuns să-și aleagă activitățile în funcție de impactul acestora pe Facebook. Fac ceea ce merită să fie postat pe Facebook. „Este aproape ca și cum oamenii trăiesc într-o lume care nu e lumea reală, ci o lume în care ceea ce contează este ce cred oamenii despre tine sau dacă oamenii pot face click pe tine.”
Baroneasa Greenfield, fost director al corpului de cercetători al Institului Regal din Marea Britanie consideră că statusurile de pe facebook seamănă cu remarcile copiilor mici: „Mami, uite, am făcut asta” sau „Uită-te la mine, mami, să vezi ce fac”. Baroneasa crede că avem de-a face cu un comportament tipic unei crize de identitate. „Gândiți-vă la ce implicații vor apărea în societate dacă oamenilor le pasă mai mult de ceea ce gândesc alții despre ei, decât de ceeea ce gândesc ei despre ei înșiși.”

Niciun comentariu:

afişări de pagină