duminică, 5 iunie 2011

Pacea din noi este pace


Ce vreau eu?… Eu vreau pace!
Sunt unul din aceea care crede că un om poate schimba lumea. Ştiu că sunt mulţi care cred aceasta. Însă majoritatea din aceştia cred că omul poate schimba lumea doar prin război, răzbunare, agresare,… doar prin forţă. Eu sunt unul dintre aceea care crede că un om poate schimba lumea prin curăţarea propriei inimi şi prin adunarea şi atenţia propriei minţi. Numai aşa o idee poate fi un izvor de bunătate pentru întreaga umanitate.
Sunt unul dintre aceea care crede că noi, toţi oamenii, culegem roadele gândurilor şi dorinţelor noastre. Dacă gândurile noastre nu sunt bune, nici rodul lor nu poate fi bun. De aceea trebuie să încercăm să fim mai buni. A fi mai bun nu înseamnă să ţi se dea întotdeauna dreptate, să ţi se dea întotdeauna întâietate sau să parcurgem mot-a-mot regulile unui cult religios. A fi mai bun înseamnă a ne curăţi sufletul de acele gânduri şi de depresia în care am căzut din pricina evenimentelor din viaţa noastră.
Sunt unul dintre aceea care cred că doar fiind împreună şi uniţi vom putea trăi fericiţi pe pământ. Duşmanul gândurilor şi dorinţelor noastre îşi are originea în gândurile noastre. Noi toţi de la mic la mare suntem cei care pricinuim lipsa de rânduială a gândurilor noastre. Pentru că noi nu reuşim să fim într-un cuget, nu suntem în stare să punem la conducere pe cei aflaţi într-un cuget cu noi, motiv pentru care nici politicienii noştrii nu sunt toţi într-un cuget. Acolo unde oamenii se unesc şi intervin mult pentru binele celor din jur, acolo se ajunge la fericire între oameni.
Care este legătura dintre cele de mai sus? Am ajuns de curând la concluzia cum că viaţa aici pe pământ ese o luptă a trupului şi a minţii. Lupta este mai întâi o luptă a gândurilor noastre. Atunci când nu ne mai putem lupta cu gândurile noastre, atunci luăm gândurile rele de bune, atunci ne războim între noi.
Aproape dintotdeauna omenitea s-a războit declarând că luptă pentru dreptate, credinţă sau o viaţă mai bună şi mai sigură. Nu putem lupta între noi pentru credinţă, ci trebuie să ne unim pentru a o căştiga, căci doar unindu-ne căştigăm putere şi tărie. Tot aşa, pentru a avea dreptate şi o viaţă mai bună şi mai sigură trebuie să luptăm cu gândurile noastre egoiste, să le dăm deoparte şi să fim cu toţii uniţi.
Am ajuns la concluzia că nu foloseşte la nimic un conflict deschis (în vorbe), şi nici unul purtat de gând. Am ajuns la concluzia că nu foloseşte la nimic nici să mă îmotrivesc cuiva, nici să conving pe cineva de ceva.
Am ajuns la concluzia că planurile noastre ne încurcă mult în viaţă. Graba cu care căutăm să ducem planurile şi interesele noastre ajungem să nu ne mai îngrijim dacă nu cumva vătămăm vreo persoană sau dacă nu comva încurcă vreun interes al cuiva. Aceasta nu este o cale bună şi aceasta deoartece, atunci când vrei cu tot dinadinsul ca lucrurile să iasă cum vrei tu, atunci nu iese nimic. Te vei vătăma şi tu, şi cei din jurul tău. Am făcut acest blog vrând să îi aduc pe unii la o găndire mai corectă. Dar mi-am dat seama că dacă cei care citesc acest blog nu sunt pregătiţi, nu trebuie să fiu mai acid, ci doar să ofer timp.
La urma urmei, ce vrea fiecare om? Fiecare om vrea pace, şi asta chiar dacă majoritatea încă nu ştie că pacea vine din paza inimii şi a minţii.
Cei mai mulţi dintre noi avem gândurile împovărate deoarece am primit gândurile semenilor noştrii. Gândurile celor din jur sunt urzeala lor, iar noi am avea poate alte gânduri, dacă ne-am folosi propria capacitate de judecată şi înţelegere. Unii dintre cei din jurul nostru au alte gânduri şi s-au năpustit asupra noastră cu gândul şi ne-au prins în planul lor de atac. Aceasta pentru ca mai tărziu să ne creeze rău, iar noi să stăm liniştiţi. De aceea nu o ducem bine: vrem tot felul de lucruri auzite sau promovate de căptre persoane care au interese străine unităţii noastre. Iar când unii dintre noi ne dăm seama, ne luptăm cu cei care nu îşi dau seama şi rar cu cei care ne-au intoxicat gândurile cu ideile lor meschine.
Cei care luptă nu au pace. De aceea trebuie să nu mai luptăm. De aceea trebuie ca doar să arătăm mereu idei mai bune şi mai creatoare, să milităm pentru ele în aşa fel încât ideile celor potrivnici unităţii şi păcii noastre să fie neauzite şi uitate.
Sper să găsim cu toţii pacea din noi!

Niciun comentariu:

afişări de pagină